Skip to main content

Program „Cyfrowy Uczeń 2025–2029
Wsparcie dla placówek wychowania przedszkolnego

Program „Cyfrowy Uczeń”, wspiera rozwój kompetencji cyfrowych najmłodszych oraz unowocześnienie placówek edukacyjnych. W ramach programu przedszkola mogą ubiegać się o dofinansowanie do 45 000 zł, które można przeznaczyć m.in. na zakup nowoczesnego sprzętu, pomocy dydaktycznych, oprogramowania edukacyjnego czy szkolenia dla nauczycieli.

Dzięki udziałowi w programie, przedszkola zyskują możliwość stworzenia inspirującego i bezpiecznego środowiska cyfrowego, które przygotuje dzieci do nauki i funkcjonowania w nowoczesnym świecie.

Start dla przedszkolaka  – pakiet podstawowy

Kod produktu: ZEST6333

Rozwój cyfrowy – pakiet rozszerzony

Kod produktu: ZEST6334

Cyfrowe przedszkole – pakiet kompleksowy

Kod produktu: ZEST6335

Start dla przedszkolaka II  – pakiet podstawowy

Kod produktu: ZEST6336

Rozwój cyfrowy II – pakiet rozszerzony

Kod produktu: ZEST6337

Cyfrowe przedszkole II – pakiet kompleksowy

Kod produktu: ZEST6338

Start dla przedszkolaka – pakiet podstawowy

Kod produktu: ZEST6333

Pobierz wniosek Wykaz sprzętu

Rozwój cyfrowy – pakiet rozszerzony

Kod produktu: ZEST6334

Pobierz wniosek Wykaz sprzętu

Cyfrowe przedszkole – pakiet kompleksowy

Kod produktu: ZEST6335

Pobierz wniosek Wykaz sprzętu

Start dla przedszkolaka II – pakiet podstawowy

Kod produktu: ZEST6336

Pobierz wniosek Wykaz sprzętu

Rozwój cyfrowy II – pakiet rozszerzony

Kod produktu: ZEST6337

Pobierz wniosek Wykaz sprzętu

Cyfrowe przedszkole II – pakiet kompleksowy

Kod produktu: ZEST6338

Pobierz wniosek Wykaz sprzętu
Sprzęt komputerowy

Laptopy, tablety

Program „Cyfrowy Uczeń” na lata 2025–2029 oferuje przedszkolom wsparcie finansowe na zakup nowoczesnego sprzętu komputerowego, w tym laptopów i tabletów. W ramach programu placówki mogą otrzymać środki na sprzęt, który spełnia szczegółowe wymagania określone w rozporządzeniu, zapewniając odpowiednią jakość oraz trwałość. Parametry techniczne sprzętu, takie jak wydajność procesora, pamięć RAM, pojemność dysku czy system operacyjny, muszą być zgodne z wymogami programowymi, co gwarantuje, że zakupiony sprzęt będzie odpowiedni do realizacji celów edukacyjnych. Oferowany przez nas sprzęt jest w pełni zgodny z rozporządzeniem, ponadto posiada certyfikaty jakości, co zapewnia bezpieczeństwo użytkowania i trwałość w codziennej pracy przedszkolnej.

Cyfrowe materiały ćwiczeniowe

Roboty edukacyjne

Cyfrowe materiały ćwiczeniowe to nowoczesne narzędzia edukacyjne, które wspierają nauczycieli w prowadzeniu zajęć, umożliwiając dzieciom rozwijanie kompetencji cyfrowych, logicznego myślenia, kreatywności oraz umiejętności praktycznych poprzez angażujące ćwiczenia. W odróżnieniu od tradycyjnych materiałów dydaktycznych, cyfrowe materiały ćwiczeniowe pozwalają na interaktywną pracę z dziećmi, powtarzanie i utrwalanie umiejętności w sposób dostosowany do wieku i poziomu rozwoju przedszkolaków. Rozwiązania posiadające aplikację doskonale sprawdzają się w pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego, w doskonaleniu nabytych przez dzieci umiejętności jak również wspierają proces uczenia się u dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Cyfrowe materiały edukacyjne

Akademia Bambika

Akademia Bambika to seria multimedialnych programów edukacyjnych przeznaczonych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (od 5 do 8 lat). Programy te wspierają rozwój dzieci w różnych obszarach, takich jak logopedia, motoryka, emocje czy zasady dobrego zachowania.

Produkty wchodzące w skład Akademii Bambika obejmują: Biblioteka MED – zbiór materiałów edukacyjnych wspierających rozwój mowy i komunikacji, Laboratorium MED – program stymulujący rozwój poznawczy dzieci poprzez eksperymenty i zabawy, Studio nagrań MED – narzędzie do nauki rozpoznawania i tworzenia dźwięków, Świetlica MED – program wspierający rozwój społeczny i emocjonalny dzieci, Plac zabaw MED – zestaw zadań rozwijających umiejętność rozpoznawania, nazywania i wyrażania różnych emocji, Pakiet MED – kompleksowe rozwiązanie łączące wszystkie powyższe moduły.

Produkty z serii Akademia Bambika spełniają wymagania określone w rozporządzeniu dotyczącym programu „Cyfrowy Uczeń”. Są to cyfrowe materiały edukacyjne dostarczane w formie plików komputerowych, co jest zgodne z definicją materiału edukacyjnego w rozumieniu programu. Dodatkowo, programy te wspierają rozwój kompetencji cyfrowych dzieci i mogą być wykorzystywane w codziennej pracy przedszkola.

Cyfrowe materiały edukacyjne

JumboEdu

W ramach programu „Cyfrowy Uczeń” na lata 2025–2029, przedszkola mogą ubiegać się o dofinansowanie na zakup cyfrowych materiałów edukacyjnych. JumboEdu to multimedialny program edukacyjny przeznaczony dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Oferuje bogaty zbiór 1200 interaktywnych plansz dydaktycznych, które wspierają rozwój dzieci w różnych obszarach, takich jak matematyka, język polski, logopedia, motoryka mała, emocje, zasady dobrego zachowania, a także kompetencje cyfrowe. Program jest zgodny z podstawą programową i dostosowany do różnych poziomów trudności, co umożliwia indywidualizację procesu nauczania.

Cyfrowe materiały edukacyjne

Programy z serii mTalent

Produkty mTalent wspierają rozwój kompetencji językowych, percepcyjnych oraz przygotowanie do nauki języka angielskiego u dzieci w wieku przedszkolnym. Programy takie jak „Czytanie SY-LA-BA-MI” pomagają dzieciom w nauce czytania poprzez sylabizację, oferując interaktywne ćwiczenia. Pakiet „Edukacja Przedszkolna + Tic Tac Toe!” wspiera rozwój dzieci w różnych obszarach, w tym umiejętności poznawczych, motorycznych oraz wprowadza podstawy języka angielskiego przez interaktywne gry. Z kolei program „Czytanie LITERY” koncentruje się na nauce rozpoznawania liter i ich dźwięków, oferując zabawne ćwiczenia dla dzieci. Wszystkie te materiały edukacyjne są zgodne z wymaganiami programu „Cyfrowy Uczeń”.

Cyfrowe materiały edukacyjne

Inteligentna Klasa (Classwise)

Classwise to system, który łączy urządzenia mobilne, aplikację oraz centralne narzędzie sterujące, umożliwiające interakcję między nauczycielem a uczniem. Jest to doskonały przykład cyfrowego materiału edukacyjnego, ponieważ uczniowie korzystają z cyfrowych urządzeń (Classpadów), a materiały edukacyjne są dostarczane i przetwarzane w formie elektronicznej. System wspiera aktywną naukę przez technologie, zapewniając przy tym łatwy dostęp do zasobów edukacyjnych.

Dzięki aplikacji Classwise, nauczyciele mogą tworzyć własne treści edukacyjne, dostosowywać je do potrzeb dzieci oraz monitorować ich postępy w czasie rzeczywistym, a także udostępniać stworzone przez siebie materiały innym nauczycielom.

Specjalistyczne oprogramowanie

Programy z serii mTalent

W ramach programu „Cyfrowy Uczeń” na lata 2025–2029, przedszkola mogą ubiegać się o dofinansowanie na zakup specjalistycznego oprogramowania wspierającego rozwój dzieci. W ofercie dostępne są programy mTalent, które stanowią kompleksowe narzędzia terapeutyczne dla dzieci z różnymi potrzebami edukacyjnymi. Programy mTalent to interaktywne zestawy ćwiczeń wspomagających rozwój dzieci w obszarach takich jak percepcja słuchowa, percepcja wzrokowa, logopedia oraz opóźniony rozwój mowy. Są one przeznaczone dla terapeutów, logopedów oraz nauczycieli, którzy pracują z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Programy mTalent dostępne w ofercie: Percepcja słuchowa, Percepcja wzrokowa, Zajęcia logopedyczne 2, Opóźniony rozwój mowy.

Cyfrowe materiały ćwiczeniowe

Koduj z Zosią, Zosia mała nauczycielka

W ramach programu „Cyfrowy Uczeń” na lata 2025–2029, przedszkola mogą ubiegać się o dofinansowanie na zakup cyfrowych materiałów ćwiczeniowych, takich jak interaktywne zestawy edukacyjne Koduj z Zosią oraz Zosia Mała Nauczycielka – zestaw. Są to zestawy edukacyjne, które umożliwiają dzieciom naukę kodowania poprzez zabawę i interakcję, rozwijając umiejętności logicznego myślenia oraz rozumienia podstawowych zasad programowania. Zosia Mała nauczycielka wspiera rozwój kompetencji cyfrowych dzieci poprzez interaktywną zabawę i naukę. Dodatkowo nauczyciele mogą udostępniać stworzone przez siebie materiały innym nauczycielom.

Specjalistyczne oprogramowanie

SłuchKids, Zabawy z głoskami

SłuchKids to nowoczesne narzędzie terapeutyczne przeznaczone dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (APD). Program wspiera rozwój umiejętności słuchowych, koncentracji oraz pamięci słuchowej, co jest kluczowe dla prawidłowego rozwoju mowy i języka. Zawiera interaktywne ćwiczenia dostosowane do wieku i możliwości dziecka, umożliwiając indywidualizację terapii. Dzięki atrakcyjnej formie dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach, co zwiększa efektywność terapii.

Zabawy z głoskami to multimedialny program logopedyczny, który urozmaica pracę nad poprawną artykulacją. Zawiera 136 interaktywnych zadań obejmujących 13 trudnych głosek. Ćwiczenia są uporządkowane zgodnie z chronologią pojawiania się głosek w mowie dziecka, co pozwala na stopniowanie trudności. Program umożliwia pracę nad głoskami w sylabach, wyrazach, zwrotach i zdaniach, a także zawiera zabawę typu memo, co zwiększa atrakcyjność terapii.

Oba programy są zgodne z wymaganiami programu „Cyfrowy Uczeń” i mogą być wykorzystywane w codziennej pracy przedszkola.

Specjalistyczne oprogramowanie

eyeLearn

W ramach programu „Cyfrowy Uczeń” na lata 2025–2029, przedszkola mogą ubiegać się o dofinansowanie na zakup specjalistycznego oprogramowania wspierającego rozwój dzieci. Jednym z takich narzędzi jest eyeLearn. eyeLearn to multimedialna aplikacja edukacyjna przeznaczona dla dzieci do 5. roku życia, w tym dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Program oferuje 170 zadań o różnym stopniu trudności, które pomagają w nauce rozpoznawania siebie, otoczenia i świata. Struktura aplikacji odpowiada podstawie programowej kształcenia specjalnego, co czyni ją zgodną z wymaganiami programu „Cyfrowy Uczeń”.

Cyfrowe materiały ćwiczeniowe

LOGI miniBot & LEGO® Education nauki przyrodnicze i ścisłe 5+

W ramach programu „Cyfrowy Uczeń” na lata 2025–2029, przedszkola mogą ubiegać się o dofinansowanie na zakup cyfrowych materiałów ćwiczeniowych. Dwa produkty dostępne w ofercie Moje Bambino, które spełniają te kryteria, to LEGO® Education Nauki przyrodnicze i ścisłe 5+ oraz LOGI miniBot.

LEGO® Education Nauki przyrodnicze i ścisłe 5+ to zestaw zawierający 227 elementów LEGO®, który umożliwia dzieciom tworzenie modeli ilustrujących zagadnienia z zakresu nauk przyrodniczych i ścisłych. Zestaw rozwija umiejętności logicznego myślenia, rozwiązywania problemów oraz współpracy, a dodatkowo jest kompatybilny z aplikacją LEGO® Education, oferującą materiały dla nauczyciela.

LOGI miniBot to interaktywny robot edukacyjny, który pomaga dzieciom rozwijać kompetencje językowe i poznawcze. Robot odtwarza słowa w kilku językach (polski, angielski, niemiecki, francuski) po rozpoznaniu kart tematycznych, co wspiera naukę nowych słów i rozwój słuchu fonematycznego.

Cyfrowe materiały ćwiczeniowe

EKOMATIK & Cztery pory roku zestaw STEAM

W ramach programu Cyfrowy Uczeń dla przedszkoli, warto zwrócić uwagę na cyfrowe materiały ćwiczeniowe, które wspierają interdyscyplinarną edukację STEAM oraz rozwój kompetencji matematyczno-przyrodniczych. Dwa godne polecenia produkty to EKOMATIK w przedszkolu – skrzyneczka edukacyjna – zestaw łączący tradycyjne klocki i kostki z aplikacją cyfrową, który wspiera m.in. logiczne myślenie, obserwację, koordynację wzrokowo-ruchową i kreatywność u dzieci oraz Cztery pory roku. Zestaw STEAM – pomoc edukacyjna opracowana z myślą o doświadczeniach przyrodniczych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, która zawiera cyfrową aplikację z grą memo i scenariusze zajęć.

Oba zestawy mogą być traktowane jako cyfrowe materiały ćwiczeniowe, ponieważ zawierają komponent cyfrowy (aplikację, gry komputerowe, materiały elektroniczne) i pozwalają na interaktywne, samodzielne lub w grupie ćwiczenie umiejętności.

FAQ - najczęściej zadawane pytania

Czy zapis o braku wsparcia przez ostatnie 4 lata dotyczy przedszkoli?

Tak, zapis ten dotyczy również przedszkoli.

Czy można sprawdzić, dlaczego placówka nie otrzymała środków w ramach programu?

Najlepiej skontaktować się z kuratorium regionalnym. Zwykle kluczowe są wskaźnik WWS-S dla powiatu oraz kolejność zgłoszeń.

Czy sprzęt zakupiony w ramach programu musi pochodzić od jednego dostawcy?

Zgodnie z paragrafem 5.10 rozporządzenia, jeśli kupuje się więcej niż jeden egzemplarz sprzętu, wszystkich pomocy dydaktycznych lub narzędzi danego rodzaju, muszą pochodzić od tego samego producenta.

W jakiej formie należy dołączyć listę placówek wychowania przedszkolnego zgłoszonych do programu?

Listę należy dołączyć jako załącznik podpisany elektronicznie.

Czy we wniosku należy podać konkretne nazwy materiałów, czy tylko liczbę?

We wniosku znajduje się kolumna „liczba sztuk”, więc należy podać tylko liczbę.

Kto składa oświadczenie o wkładzie własnym placówki wychowania przedszkolnego?

Złożenie tego oświadczenia spoczywa na organie prowadzącym.

Czy udział w KPO wyklucza udział w tym programie?

Zgodnie z rozporządzeniem, organ powinien podchodzić indywidualnie do wniosków.

Czy odział przedszkolny musi mieć osobne RSPO?

Oddział przedszkolny może składać wniosek, używając numeru RSPO szkoły.

Do kogo składa wniosek organ prowadzący?

Organ prowadzący składa wniosek do wojewody.

Czy każdy załącznik i wniosek dyrektora muszą być podpisane osobno i elektronicznie?

Każdy załącznik musi być podpisany osobno. W przypadku wniosków dyrektorów podpisanych papierowo, należy dołączyć skan z podpisem i pieczątką „za zgodność z oryginałem”. Wersję elektroniczną należy złożyć do piątku z podpisem elektronicznym. Po tym terminie wnioski nie będą akceptowane.

Jeśli wnioskuję o 30 tys. dofinansowania, jaki wynosi wkład własny: 6 tys. czy 7,5 tys.?

Dla liczby dzieci od 101 do 200, maksymalna wartość zadania to 37 500 zł, z dotacją 30 000 zł (80%) i wkładem własnym 7 500 zł (20%).

Gdzie można znaleźć rozporządzenie? Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 17 września 2025 r. Cyfrowy Uczeń”

Rozporządzenie można znaleźć pod następującym linkiem: https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2025/1254

Zadzwoń: 42 233 77 77

Współpraca z nami
to gwarancja wsparcia Eksperta

Złóż wniosek

Skorzystaj z gotowego wniosku
lub wypełnij go z naszym ekspertem

Agata Witkoś
Menager regionu ds. handlu

Woj.: śląskie, małopolskie , podkarpackie

797 408 461
a.witkos@mojebambino.pl

Kamila Dyszkiewicz
Menager regionu ds. handlu

Woj.: świętokrzyskie, lubelskie, podlaskie, mazowieckie, warmińsko-mazurskie

667 633 830
k.dyszkiewicz@mojebambino.pl

Anita Smolińska
Menager regionu ds. handlu

Woj.: zachodniopomorskie, lubuskie, pomorskie, kujawsko-pomorskie

781 980 221
a.smolinska@mojebambino.pl

Piotr Waś
Menager regionu ds. handlu

Woj.: łódzkie, wielkopolskie, dolnośląskie, opolskie

504 266 598
p.was@mojebambino.pl

Program Cyfrowy Uczeń 2025–2029 to rządowa inicjatywa wspierająca cyfrową transformację polskich przedszkoli. Jej celem jest rozwój kompetencji cyfrowych dzieci, nauczycieli i wychowawców, a także wprowadzenie do edukacji przedszkolnej nowoczesnych technologii, które wspierają naukę poprzez zabawę.
Dzięki programowi przedszkola w całej Polsce mogą otrzymać dofinansowanie, które ułatwiają prowadzenie zajęć w środowisku cyfrowym. Nowoczesne narzędzia pomagają najmłodszym rozwijać kreatywność, ciekawość świata i logiczne myślenie, a nauczycielom prowadzić zajęcia w sposób interaktywny, angażujący i bezpieczny.
Program Cyfrowy Uczeń stawia na praktyczne wykorzystanie technologii w edukacji przedszkolnej. Wprowadza do codziennej pracy multimedialne pomoce dydaktyczne, aplikacje edukacyjne, sprzęt komputerowy, które wspierają wszechstronny rozwój dziecka. Dzieci uczą się poprzez doświadczenie, eksplorację i zabawę, a technologia staje się naturalnym narzędziem poznawania świata.
Nowoczesne rozwiązania cyfrowe pozwalają także wyrównywać szanse edukacyjne, ułatwiając udział w zajęciach dzieciom o zróżnicowanych możliwościach rozwojowych. Dzięki temu każde dziecko może aktywnie uczestniczyć w procesie nauki, niezależnie od indywidualnych potrzeb i tempa pracy.
Program Cyfrowy Uczeń to inwestycja w przyszłość najmłodszych, w edukację, która inspiruje, rozwija i przygotowuje dzieci do życia w nowoczesnym, cyfrowym świecie.