Skip to main content

Cele i założenia programu „Cyfrowy Uczeń 2025–2029”

Rządowy program Cyfrowy Uczeń na lata 2025-2029 to ogólnopolski program wspierający cyfryzację szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych.

Rządowy program Cyfrowy Uczeń na lata 2025–2029 to ogólnopolska inicjatywa mająca na celu rozwój kompetencji cyfrowych dzieci i młodzieży oraz unowocześnienie polskiej edukacji. Program wspiera cyfryzację szkół, przedszkoli i placówek oświatowych, zapewniając im dostęp do nowoczesnych technologii i narzędzi edukacyjnych. Dzięki środkom finansowym przyznawanym w ramach programu możliwy jest zakup sprzętu komputerowego, oprogramowania edukacyjnego oraz organizacja szkoleń dla nauczycieli, które pomagają efektywnie wykorzystywać technologie w nauczaniu. Program ma na celu nie tylko doposażenie placówek, ale także wyrównywanie szans edukacyjnych oraz przygotowanie uczniów do życia i pracy w społeczeństwie informacyjnym.

Poniżej prezentujemy harmonogram programu, kwoty dofinansowania oraz szczegółowe informacje o tym, na co mogą wnioskować poszczególne podmioty.

cyfrwy-uczeń-logo

Harmonogram:

cyfrwy-uczeń-logo

Kwoty dofinansowania, podmioty które mogą ubiegać się o wsparcie oraz katalog sprzętu

Placówki wychowania przedszkolnego:

Szkoły podstawowe i ponadpodstawowe:

Placówki, w tym poradnie psychologiczno – pedagogiczne:

4 moduły  programu:

Dofinansowanie w ramach programu „Cyfrowy Uczeń” będzie realizowane w czterech obszarach wsparcia: sprzętowym, narzędziowym, szkoleniowo-metodycznym oraz rozwoju cyfrowych usług dla edukacji. Każdy z modułów odpowiada innemu aspektowi cyfryzacji szkół, od wyposażenia placówek w nowoczesny sprzęt, przez oprogramowanie i materiały cyfrowe, po rozwój kompetencji nauczycieli i utrzymanie usług wspierających edukację online.

Program Cyfrowy Uczeń w liczbach

FAQ - najczęściej zadawane pytania

Czy zapis o braku wsparcia przez ostatnie 4 lata dotyczy przedszkoli?

Tak, zapis ten dotyczy również przedszkoli.

Czy można sprawdzić, dlaczego placówka nie otrzymała środków w ramach programu?

Najlepiej skontaktować się z kuratorium regionalnym. Zwykle kluczowe są wskaźnik WWS-S dla powiatu oraz kolejność zgłoszeń.

Czy sprzęt zakupiony w ramach programu musi pochodzić od jednego dostawcy?

Zgodnie z paragrafem 5.10 rozporządzenia, jeśli kupuje się więcej niż jeden egzemplarz sprzętu, wszystkich pomocy dydaktycznych lub narzędzi danego rodzaju, muszą pochodzić od tego samego producenta.

W jakiej formie należy dołączyć listę placówek wychowania przedszkolnego zgłoszonych do programu?

Listę należy dołączyć jako załącznik podpisany elektronicznie.

Czy we wniosku należy podać konkretne nazwy materiałów, czy tylko liczbę?

We wniosku znajduje się kolumna „liczba sztuk”, więc należy podać tylko liczbę.

Kto składa oświadczenie o wkładzie własnym placówki wychowania przedszkolnego?

Złożenie tego oświadczenia spoczywa na organie prowadzącym.

Czy udział w KPO wyklucza udział w tym programie?

Zgodnie z rozporządzeniem, organ powinien podchodzić indywidualnie do wniosków.

Czy odział przedszkolny musi mieć osobne RSPO?

Oddział przedszkolny może składać wniosek, używając numeru RSPO szkoły.

Do kogo składa wniosek organ prowadzący?

Organ prowadzący składa wniosek do wojewody.

Czy każdy załącznik i wniosek dyrektora muszą być podpisane osobno i elektronicznie?

Każdy załącznik musi być podpisany osobno. W przypadku wniosków dyrektorów podpisanych papierowo, należy dołączyć skan z podpisem i pieczątką „za zgodność z oryginałem”. Wersję elektroniczną należy złożyć do piątku z podpisem elektronicznym. Po tym terminie wnioski nie będą akceptowane.

Jeśli wnioskuję o 30 tys. dofinansowania, jaki wynosi wkład własny: 6 tys. czy 7,5 tys.?

Dla liczby dzieci od 101 do 200, maksymalna wartość zadania to 37 500 zł, z dotacją 30 000 zł (80%) i wkładem własnym 7 500 zł (20%).

Gdzie można znaleźć rozporządzenie? Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 17 września 2025 r. Cyfrowy Uczeń”

Rozporządzenie można znaleźć pod następującym linkiem: https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2025/1254

Zadzwoń: 42 233 77 77

Współpraca z nami
to gwarancja wsparcia Eksperta

Złóż wniosek

Skorzystaj z gotowego wniosku
lub wypełnij go z naszym ekspertem

Agata Witkoś
Menager regionu ds. handlu

Woj.: śląskie, małopolskie , podkarpackie

797 408 461
a.witkos@mojebambino.pl

Kamila Dyszkiewicz
Menager regionu ds. handlu

Woj.: świętokrzyskie, lubelskie, podlaskie, mazowieckie, warmińsko-mazurskie

667 633 830
k.dyszkiewicz@mojebambino.pl

Anita Smolińska
Menager regionu ds. handlu

Woj.: zachodniopomorskie, lubuskie, pomorskie, kujawsko-pomorskie

781 980 221
a.smolinska@mojebambino.pl

Piotr Waś
Menager regionu ds. handlu

Woj.: łódzkie, wielkopolskie, dolnośląskie, opolskie

504 266 598
p.was@mojebambino.pl

W ramach programu „Cyfrowy Uczeń” szkoły, przedszkola i inne placówki edukacyjne mogą otrzymać dofinansowanie na zakup sprzętu komputerowego, specjalistycznego oprogramowania oraz cyfrowych materiałów edukacyjnych. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, 19 lat w wyposażaniu placówek edukacyjnych, sklep Moje Bambino doskonale rozumie wymagania programów rządowych i oferuje pełne wsparcie: od doradztwa przy wyborze zestawów, przez pomoc przy specyfikacjach, aż po logisty­kę i realizację zamówienia.
Przygotowaliśmy kluczowe informacje dotyczące terminów i warunków, które pomagają  placówkom działać zgodnie z wymogami programu.
Program realizowany będzie w okresie czterech lat szkolnych: 2025/2026, 2026/2027, 2027/2028 oraz 2028/2029.
W ramach programu wymagany jest wkład własny w wysokości min. 20% wartości zadania (finansowy lub rzeczowy).

Dlaczego współpraca z Moje Bambino to dobry wybór?
Zrealizuj program z Moje Bambino. 19 lat w branży edukacyjnej gwarantuje zrozumienie potrzeb placówek, znajomość procedur oraz jakościową realizację. Oferujemy zestawy produktowe zgodne z wytycznymi programu „Cyfrowy Uczeń”, co przyspiesza proces wyboru i realizacji zamówienia.
Pomagamy dobrać sprzęt, oprogramowanie, a także wspieramy w przygotowaniu wniosku. Oferujemy dostosowanie do budżetu i potrzeb, niezależnie od liczby uczniów czy rodzaju placówki (przedszkole, szkoła podstawowa, placówka specjalna) pomagamy dobrać rozwiązania dostosowane do potrzeb danej placówki.
Wspólnie zrealizujmy program, tak, by sprzęt i pomoce dydaktyczne były trwałe, przyszłościowe i sprzyjały rozwojowi kompetencji cyfrowych uczniów.