Program Cyfrowy Uczeń 2025–2029 obejmuje nie tylko szkoły i przedszkola, ale także placówki, w tym poradnie psychologiczno-pedagogiczne. Celem programu jest wsparcie cyfrowego rozwoju tych instytucji poprzez doposażenie w nowoczesny sprzęt, oprogramowanie oraz szkolenia dla kadry. Dzięki temu poradnie mogą jeszcze skuteczniej wspierać uczniów, nauczycieli i rodziców w rozwijaniu kompetencji cyfrowych i edukacyjnych
Włączenie poradni psychologiczno-pedagogicznych do programu ma ogromne znaczenie dla rozwoju systemu edukacji. To właśnie te placówki wspierają uczniów, rodziców i nauczycieli w procesie nauczania i terapii, dlatego nowoczesne narzędzia cyfrowe pozwalają im jeszcze skuteczniej diagnozować potrzeby dzieci, prowadzić zajęcia wspierające oraz rozwijać kompetencje cyfrowe zarówno uczniów, jak i specjalistów.
Dzięki środkom z programu Cyfrowy Uczeń poradnie mogą unowocześnić swoją infrastrukturę technologiczną, wyposażyć gabinety w komputery, monitory interaktywne, tablety czy specjalistyczne oprogramowanie diagnostyczne.
Monitory interaktywne
insGraf DIGITAL
Monitory interaktywne to niezbędny element nowoczesnej edukacji i terapii w placówkach objętych programem Cyfrowy Uczeń 2025–2029.
Stanowią wszechstronne narzędzie pracy dla nauczycieli, terapeutów i specjalistów, umożliwiając prowadzenie zajęć w sposób atrakcyjny, angażujący i dostosowany do indywidualnych potrzeb uczniów. Dzięki połączeniu funkcji ekranu dotykowego, komputera i tablicy multimedialnej, monitory interaktywne pozwalają łączyć naukę, terapię i zabawę w jednym środowisku cyfrowym. Ułatwiają prezentowanie treści edukacyjnych, wykonywanie ćwiczeń terapeutycznych, prowadzenie zajęć rewalidacyjnych oraz pracę w grupach.
W placówkach takich jak poradnie psychologiczno-pedagogiczne, specjalne ośrodki wychowawcze i ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze, monitory interaktywne wspierają rozwój percepcji wzrokowo-słuchowej, koordynacji ruchowej, uwagi i pamięci, a także motywują uczniów do aktywnego uczestnictwa w zajęciach.
Nowoczesne oprogramowanie oraz możliwość integracji z aplikacjami edukacyjnymi i terapeutycznymi sprawiają, że monitory interaktywne są idealnym narzędziem zarówno w pracy indywidualnej, jak i grupowej.
Dzięki nim nauczyciele i terapeuci mogą w prosty sposób personalizować treści, dopasowując tempo i formę zajęć do potrzeb konkretnego dziecka.
Sprzęt komputerowy
Laptopy, tablety
Placówki mogą otrzymać dofinansowanie na zakup sprzętu, który spełnia szczegółowe wymagania określone w rozporządzeniu programu. Urządzenia muszą zapewniać odpowiednią jakość, trwałość i niezawodność, by służyć zarówno w pracy dydaktycznej, jak i terapeutycznej.
Wymagania techniczne, takie jak wydajność procesora, pojemność pamięci RAM, dysku czy system operacyjny zostały określone tak, aby sprzęt umożliwiał realizację nowoczesnych metod nauczania oraz prowadzenie zajęć i konsultacji z wykorzystaniem technologii cyfrowych.
Oferowany przez nas sprzęt komputerowy i multimedialny jest w pełni zgodny z wymogami programu i posiada niezbędne certyfikaty jakości. Dzięki temu gwarantuje bezpieczeństwo użytkowania, wysoką wydajność i trwałość, zarówno w codziennej pracy dydaktycznej, jak i w działalności poradni psychologiczno-pedagogicznych.
Zakup dodatkowego wyposażenia dla już posiadanego sprzętu
Szafki do przechowywania
Oprócz odpowiednich pomocy dydaktycznych i materiałów edukacyjnych, w przestrzeniach edukacyjnych niezwykle ważna jest także właściwa organizacja miejsca pracy. Dlatego w ramach programu Cyfrowy Uczeń placówki mogą zakupić dodatkowe wyposażenie dla posiadanego już sprzętu, w tym szafki na laptopy i tablety oraz stacje dokujące.
Zaproponowane szafki to nie tylko bezpieczne miejsce do magazynowania sprzętu, ale również praktyczne stacje dokujące, które umożliwiają szybkie i wygodne ładowanie wielu urządzeń jednocześnie.
Dostępne są w różnych wariantach tak, aby każda szkoła mogła dopasować rozwiązanie do swoich potrzeb i liczby użytkowników.
Zakup dodatkowego wyposażenia dla już posiadanego sprzętu
Gogle VR
Okulary VR to nowoczesne narzędzie, które pozwala odblokować „nowy wymiar” doświadczeń edukacyjnych. Google VR TierOne GO z intuicyjnym sterowaniem wzrokiem to idealny sposób na głęboki relaks i wyciszenie. Gogle mogą służyć do relaksacji indywidualnej lub grupowej, w zależności od potrzeb i wybranego zestawu.
Relaksacja VR TierOne GO wykorzystuje zjawisko immersji, czyli pełnego zanurzenia w świecie wirtualnym. Zanurzenie w realistycznej przestrzeni natury, połączone z kojącym głosem lektora, spokojną muzyką i ćwiczeniami oddechowymi, pozwala na pełne odprężenie umysłu i ciała. To skuteczny sposób na budowanie równowagi emocjonalnej i odporności psychicznej uczniów. Google dostępne w kilku wersjach dla różnej liczebności grupy.
Cyfrowe materiały ćwiczeniowe
Zestawy LEGO® Education
Fenomen rozwiązań LEGO® Education wiąże się z zasadą „hands on education”. Praca z zestawami LEGO® Education zakłada pełne zaangażowanie uczniów w proces dydaktyczny już od pierwszych minut. Dzieci poprzez pracę swoich rąk, manipulowanie klockami i samodzielne rozwiązywanie problemów w praktyce poznają zasady działania, praw fizyki, matematyki czy przyrody.
Zestawy LEGO® Education to także doskonałe narzędzie do rozwijania kompetencji cyfrowych, nauki logicznego myślenia, kodowania oraz programowania.
Zestawy LEGO ® Education to nie tylko klocki oraz instrukcje to cała baza materiałów dla nauczycieli, w tym scenariuszy, które jeszcze lepiej i łatwiej pozwalają realizować założenia podstawy programowej z wykorzystaniem zestawów LEGO® Education.
Sprzęt komputerowy i oprogramowanie, które likwidują bariery ograniczające dostęp do treści nauczania oraz aktywność i uczestnictwo w zajęciach.
Zestawy C-Eye®
Zestaw C-Eye® EDU to nowoczesne narzędzie komputerowe i programowe zaprojektowane z myślą o placówkach edukacyjnych i terapeutycznych: poradniach psychologiczno-pedagogicznych, specjalnych ośrodkach wychowawczych, rewalidacyjnych oraz placówkach oświatowo-wychowawczych. Produkt ten idealnie wpisuje się w założenia punktu rozporządzenia programu Cyfrowy Uczeń dotyczącego zakupu sprzętu i oprogramowania, które likwidują bariery w dostępie do treści nauczania oraz wspierają aktywność i uczestnictwo uczniów w zajęciach edukacyjnych.
Zestaw C-Eye® EDU wspiera uczniów w pełnym uczestnictwie w zajęciach, także tych rozwijających kompetencje cyfrowe, edukacyjne lub terapeutyczne. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi oraz oprogramowaniu dostosowanemu do różnych potrzeb edukacyjnych użytkowników, narzędzie umożliwia: likwidację barier w dostępie do treści, zwiększenie aktywności i uczestnictwa, indywidualizację i wsparcie procesu nauczania/terapii.
Specjalistyczne oprogramowanie
eyeLearn
eyeLearn to innowacyjne oprogramowanie edukacyjno-terapeutyczne, które wspiera naukę i rozwój dzieci. To nowoczesne narzędzie przeznaczone dla nauczycieli, specjalistów i opiekunów pracujących z dziećmi do 5. roku życia oraz z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w placówkach edukacji ogólnej i specjalnej.
Zawartość aplikacji została opracowana zgodnie z podstawą programową kształcenia specjalnego. eyeLearn to także oprogramowanie, które likwiduje bariery ograniczające dostęp do treści nauczania. Dzięki prostemu interfejsowi, atrakcyjnej grafice i możliwości dostosowania poziomu trudności, aplikacja wspiera aktywność i uczestnictwo uczniów w zajęciach edukacyjnych, niezależnie od ich możliwości poznawczych czy motorycznych.
Cyfrowe materiały edukacyjne
Inteligentna Klasa (Classwise)
Inteligentna Klasa (Classwise) to kompleksowe rozwiązanie edukacyjne wspierające cyfryzację szkół, przedszkoli i poradni psychologiczno-pedagogicznych w ramach programu Cyfrowy Uczeń 2025–2029. Zestawy dostępne są w czterech wariantach: Inteligentna Klasa 10, 20, 30 i 40, co pozwala dopasować liczbę urządzeń i zakres funkcjonalności do potrzeb konkretnej placówki.
System Classwise integruje sprzęt komputerowy, oprogramowanie edukacyjne i narzędzia do zarządzania klasą w jednym, intuicyjnym środowisku. Umożliwia prowadzenie terapii i zajęć wspierających w formie cyfrowej. Rozwiązanie wspiera interaktywne nauczanie i terapię, pozwalając nauczycielom oraz specjalistom na monitorowanie pracy uczniów w czasie rzeczywistym, udostępnianie materiałów edukacyjnych, angażowanie dzieci poprzez quizy, gry i ćwiczenia multimedialne, indywidualizację nauki i wsparcia w zależności od potrzeb każdego dziecka.
Cyfrowe materiały edukacyjne
Akademia Bambika
Akademia Bambika – Laboratorium to nowoczesny zestaw multimedialny wspierający rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dzieci, w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Program łączy elementy nauki, zabawy i doświadczenia, zachęcając do samodzielnego odkrywania świata oraz rozwijania umiejętności logicznego myślenia, współpracy i komunikacji. Zestaw doskonale sprawdza się zarówno w przedszkolach i szkołach podstawowych, jak i w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, gdzie wspiera specjalistów w terapii poznawczej i zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.
Akademia Bambika – Operacje myślowe to zestaw interaktywnych ćwiczeń stworzonych z myślą o kształtowaniu umiejętności poznawczych i logicznego myślenia. Aplikacja współpracuje z urządzeniami Knowla Wall i Knowla Box, umożliwiając prowadzenie atrakcyjnych zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem ruchu, obrazu i dźwięku. Zestaw znajduje zastosowanie w placówkach edukacyjnych i poradniach psychologiczno-pedagogicznych, gdzie stanowi skuteczne narzędzie wspierające terapię, rewalidację i indywidualizację procesu nauczania.
Cyfrowe materiały ćwiczeniowe
Roboty edukacyjne
Robot edukacyjny Photon oraz moduły do robota edukacyjnego Photon to nowoczesne narzędzia wspierające rozwój kompetencji cyfrowych, logicznego myślenia i kreatywności dzieci. Dzięki interaktywnej formule łączą naukę z zabawą, ucząc podstaw programowania, współpracy i rozwiązywania problemów w atrakcyjny dla dziecka sposób. W ramach programu „Cyfrowy Uczeń 2025–2029” zarówno placówki edukacyjne, jak i poradnie psychologiczno-pedagogiczne mogą ubiegać się o dofinansowanie na zakup robotów edukacyjnych, takich jak Photon. Urządzenia te doskonale sprawdzają się nie tylko podczas zajęć dydaktycznych, ale także w terapii.
Robot Photon współpracuje z aplikacją edukacyjną, która umożliwia prowadzenie zajęć w sposób interaktywny i dostosowany do poziomu rozwoju dziecka. Dzięki swojej uniwersalności i prostocie obsługi robot edukacyjny Photon stanowi niezastąpione narzędzie w procesie nauczania i terapii, wspierające aktywność dzieci, budowanie relacji oraz eliminowanie barier w dostępie do treści edukacyjnych.
Specjalistyczne oprogramowanie
Programy z serii mTalent
W ramach programu „Cyfrowy Uczeń” na lata 2025–2029, poradnie psychologiczno-pedagogiczne oraz pozostałe placówki mogą ubiegać się o dofinansowanie na zakup specjalistycznego oprogramowania wspierającego rozwój dzieci. W ofercie dostępne są programy mTalent, które stanowią kompleksowe narzędzia terapeutyczne dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Programy mTalent to interaktywne zestawy ćwiczeń wspomagających rozwój dzieci w obszarach takich jak percepcja słuchowa, percepcja wzrokowa, logopedia oraz opóźniony rozwój mowy. Są one przeznaczone dla terapeutów, logopedów oraz nauczycieli, którzy pracują z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Programy mTalent dostępne w ofercie: Percepcja słuchowa, Percepcja wzrokowa, Zajęcia logopedyczne 2, Opóźniony rozwój mowy.
Specjalistyczne oprogramowanie
SłuchKids, Zabawy z głoskami
SłuchKids to innowacyjne oprogramowanie terapeutyczne stworzone z myślą o dzieciach z trudnościami w przetwarzaniu słuchowym (APD). Program wspiera rozwój percepcji i pamięci słuchowej oraz koncentracji uwagi, co odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu mowy i rozumienia języka.
Zawarte w nim interaktywne ćwiczenia są dopasowane do wieku i możliwości dziecka, dzięki czemu umożliwiają indywidualne podejście do terapii. Atrakcyjna forma zajęć motywuje dzieci do aktywnego udziału, zwiększając skuteczność prowadzonych działań terapeutycznych.
Zabawy z głoskami to multimedialny program logopedyczny, który wspiera naukę poprawnej wymowy w ciekawy i angażujący sposób. Zawiera 136 interaktywnych ćwiczeń obejmujących 13 trudniejszych głosek, uporządkowanych zgodnie z etapami rozwoju mowy dziecka. Dzięki temu umożliwia stopniowe zwiększanie poziomu trudności i urozmaica codzienną terapię logopedyczną.
Oba programy są zgodne z wymaganiami programu „Cyfrowy Uczeń” i mogą być wykorzystywane w codziennej pracy poradni psychologiczno-pedagogicznych.
Mikrokontrolery
BeCREO i LearnBit Arcade
Zarówno BeCREO, jak i LearnBit Arcade, to przykłady narzędzi, które łączą edukację z terapią poprzez technologię i kreatywność.
Umożliwiają placówkom objętym programem Cyfrowy Uczeń 2025–2029 realizację działań rozwijających kompetencje cyfrowe, poznawcze i społeczne, wspierając tym samym indywidualizację nauczania i rewalidacji. Dzięki takim rozwiązaniom ośrodki i poradnie mogą tworzyć nowoczesne, angażujące środowisko edukacyjne, w którym nauka staje się przygodą, a technologia narzędziem wspierającym rozwój dziecka.
BeCREO to zestaw edukacyjny oparty na technologii Arduino, który uczy dzieci podstaw programowania i elektroniki. Sprawdza się w poradniach i ośrodkach wychowawczych jako narzędzie rozwijające myślenie logiczne, koncentrację i zdolność rozwiązywania problemów poprzez zabawę i doświadczenie.
LearnBit Arcade to mikrokontroler, który pozwala dzieciom i młodzieży tworzyć własne gry i animacje w środowisku MakeCode Arcade.
Wspiera rozwój poznawczy, uwagę i kreatywność, łącząc naukę programowania z terapią i edukacją interaktywną w placówkach specjalistycznych.
Oprogramowanie wykorzystujące elementy sztucznej inteligencji
EduLabVR & Aplikacja Corinth
eduLabVR to kompleksowe oprogramowanie VR przygotowane do pracy z goglami wirtualnej rzeczywistości lub monitorami interaktywnymi. Zawiera ponad 1 300 modeli 3D, filmy 360°, ćwiczenia interaktywne i materiały zgodne z podstawą programową. Dzięki temu narzędziu placówki mogą likwidować bariery w dostępie do treści nauczania, angażując uczniów w zanurzone środowisko edukacyjne, ucząc przez doświadczenie i zwiększając uczestnictwo w zajęciach.
Aplikacja Corinth to interaktywna biblioteka edukacyjna z ponad 1 500 modelami 3D, działająca także w trybie rozszerzonej rzeczywistości (AR). Pozwala placówkom na wykorzystanie zaawansowanych narzędzi wizualnych i cyfrowych, które wspierają eksperymentalną i angażującą naukę przyrody, fizyki, chemii czy geologii. Ten sprzęt i oprogramowanie odpowiada wymogowi rozporządzenia dotyczącym wyposażenia w VR/AR i wspierającego aktywne uczestnictwo uczniów.
Cyfrowe materiały ćwiczeniowe
Magiczny Dywan Kinebi 5.0 & FunFloor
Jednym z polecanych rozwiązań dla placówek specjalistycznych, takich jak poradnie psychologiczno-pedagogiczne, ośrodki wychowawcze czy rewalidacyjne, jest Magiczny Dywan KINEBI 5.0 PRO REW oraz FunFloor. Są to nowoczesne narzędzie terapeutyczno-edukacyjne, które łączą naukę, ruch i zabawę w angażującą formę zajęć.
Urządzenia reagują na ruch uczestników, wspierając rozwój koordynacji, koncentracji, percepcji wzrokowo-ruchowej oraz motywując uczniów do aktywnego uczestnictwa. Dzięki szerokiemu wyborowi tematycznych pakietów, takich jak Eksperymenty, Magia ruchu czy Funkcje wychowawcze, możliwe jest prowadzenie różnorodnych zajęć edukacyjnych, terapeutycznych i rewalidacyjnych, dopasowanych do potrzeb uczniów.
Cyfrowe materiały ćwiczeniowe
Knowla Wall
Interaktywna ściana Knowla Wall to nowoczesne narzędzie, które łączy technologię multimedialną z ruchem, emocjami i nauką przez doświadczenie. Knowla Wall reaguje na gesty i ruch uczniów, umożliwiając realizację zadań poprzez dotyk, interakcję i współpracę. To idealne narzędzie dla poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz ośrodków terapeutycznych. Wspiera rozwój koordynacji wzrokowo-ruchowej, percepcji, koncentracji uwagi oraz umiejętności społecznych.
Interaktywne ćwiczenia pozwalają na prowadzenie zajęć w formie atrakcyjnej, bezpiecznej i dostosowanej do indywidualnych możliwości dziecka, co szczególnie sprzyja uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dzięki pakietowi Planet Knowla Wall zyskuje jeszcze szersze możliwości pracy terapeutycznej i edukacyjnej, oferuje zestaw aktywności rozwijających poznawczo, emocjonalnie i społecznie, łącząc ruch z nauką i eksploracją świata.
Oprogramowanie wykorzystujące elementy sztucznej inteligencji
ScioBot – sztuczna inteligencja w służbie edukacji
ScioBot to innowacyjne narzędzie oparte na sztucznej inteligencji (AI), które automatycznie tworzy scenariusze lekcji, karty pracy i materiały dydaktyczne zgodne z aktualną podstawą programową.
Dzięki niemu nauczyciele oszczędzają czas, zyskując dostęp do angażujących i dopasowanych treści edukacyjnych.
Pakiet rozszerzony ScioBot+ oferuje czat AI, możliwość dodawania własnych materiałów i nielimitowany dostęp do zasobów platformy.
To rozwiązanie w pełni zgodne z celami programu Cyfrowy Uczeń 2025–2029, które wspiera rozwój kompetencji cyfrowych kadry oraz likwiduje bariery w dostępie do wiedzy i nowoczesnych metod nauczania.
Oprogramowanie wykorzystujące elementy sztucznej inteligencji
ScioBot – sztuczna inteligencja w służbie edukacji
Multimedialny Gabinet Terapii Emocjonalno-Społecznej oraz pakiet „Emocje” to zestawy produktów, które, tworzą kompleksowe środowisko do pracy nad emocjami, relacjami i komunikacją.
Wykorzystując nowoczesne technologie, w tym roboty edukacyjne, tablety i interaktywne oprogramowanie, wspierają rozwój empatii, samoświadomości i współpracy, a także ułatwiają indywidualizację terapii i nauczania.
Program multimedialny: Rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych to nowoczesne oprogramowanie wspierające rozwój emocjonalny, społeczny i komunikacyjny uczniów. Zawiera interaktywne ćwiczenia, które pomagają dzieciom rozpoznawać emocje, budować relacje i rozwijać empatię, w pełni wpisując się w cele programu Cyfrowy Uczeń 2025–2029,
Wszystkie wymienione produkty i zestawy umożliwiając placówkom likwidowanie barier w dostępie do treści nauczania oraz aktywne uczestnictwo uczniów w procesie edukacyjnym.
FAQ - najczęściej zadawane pytania
Czy zapis o braku wsparcia przez ostatnie 4 lata dotyczy przedszkoli?
Tak, zapis ten dotyczy również przedszkoli.
Czy można sprawdzić, dlaczego placówka nie otrzymała środków w ramach programu?
Najlepiej skontaktować się z kuratorium regionalnym. Zwykle kluczowe są wskaźnik WWS-S dla powiatu oraz kolejność zgłoszeń.
Czy sprzęt zakupiony w ramach programu musi pochodzić od jednego dostawcy?
Czy oddziały przedszkolne przy szkole są traktowane jako przedszkola czy może ich liczebność wchodzi do liczby dzieci szkoły podstawowej?
Oddziały przedszkolne składają wniosek osobno, a szkoły w przyszłym roku osobno.
W jakiej formie należy dołączyć listę placówek wychowania przedszkolnego zgłoszonych do programu?
Listę należy dołączyć jako załącznik podpisany elektronicznie.
Czy we wniosku należy podać konkretne nazwy materiałów, czy tylko liczbę?
We wniosku znajduje się kolumna „liczba sztuk”, więc należy podać tylko liczbę.
Kto składa oświadczenie o wkładzie własnym placówki wychowania przedszkolnego?
Złożenie tego oświadczenia spoczywa na organie prowadzącym.
Czy udział w KPO wyklucza udział w tym programie?
Zgodnie z rozporządzeniem, organ powinien podchodzić indywidualnie do wniosków.
Czy odział przedszkolny musi mieć osobne RSPO?
Oddział przedszkolny może składać wniosek, używając numeru RSPO szkoły.
Do kogo składa wniosek organ prowadzący?
Organ prowadzący składa wniosek do wojewody.
Czy każdy załącznik i wniosek dyrektora muszą być podpisane osobno i elektronicznie?
Każdy załącznik musi być podpisany osobno. W przypadku wniosków dyrektorów podpisanych papierowo, należy dołączyć skan z podpisem i pieczątką „za zgodność z oryginałem”. Wersję elektroniczną należy złożyć do piątku z podpisem elektronicznym. Po tym terminie wnioski nie będą akceptowane.
Jeśli wnioskuję o 30 tys. dofinansowania, jaki wynosi wkład własny: 6 tys. czy 7,5 tys.?
Dla liczby dzieci od 101 do 200, maksymalna wartość zadania to 37 500 zł, z dotacją 30 000 zł (80%) i wkładem własnym 7 500 zł (20%).
Gdzie można znaleźć rozporządzenie? Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 17 września 2025 r. Cyfrowy Uczeń”
Rozporządzenie można znaleźć pod następującym linkiem: https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2025/1254
Zadzwoń: 42 233 77 77
Współpraca z nami
to gwarancja wsparcia Eksperta
Złóż wniosek
Skorzystaj z gotowego wniosku
lub wypełnij go z naszym ekspertem
Agata Witkoś
Menager regionu ds. handlu
Woj.: śląskie, małopolskie , podkarpackie
797 408 461
a.witkos@mojebambino.pl
Kamila Dyszkiewicz
Menager regionu ds. handlu
Woj.: świętokrzyskie, lubelskie, podlaskie, mazowieckie, warmińsko-mazurskie
667 633 830
k.dyszkiewicz@mojebambino.pl
Anita Smolińska
Menager regionu ds. handlu
Woj.: zachodniopomorskie, lubuskie, pomorskie, kujawsko-pomorskie
781 980 221
a.smolinska@mojebambino.pl
Piotr Waś
Menager regionu ds. handlu
Woj.: łódzkie, wielkopolskie, dolnośląskie, opolskie
504 266 598
p.was@mojebambino.pl
Program Cyfrowy Uczeń 2025–2029 to rządowy projekt mający na celu wsparcie cyfryzacji polskich szkół, przedszkoli oraz placówek oświatowych, w tym poradni psychologiczno-pedagogicznych. To inicjatywa, która umożliwia wprowadzenie nowoczesnych technologii do codziennej pracy nauczycieli, specjalistów i terapeutów, a także ułatwia uczniom rozwijanie kompetencji cyfrowych niezbędnych we współczesnym świecie.
Dzięki programowi Cyfrowy Uczeń każda placówka może ubiegać się o dofinansowanie na zakup sprzętu multimedialnego, oprogramowania edukacyjnego oraz organizację szkoleń dla nauczycieli i specjalistów. Celem jest nie tylko doposażenie instytucji w nowoczesne narzędzia, ale przede wszystkim zwiększenie dostępności technologii cyfrowych i podniesienie jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego.
Poradnie psychologiczno-pedagogiczne pełnią kluczową rolę w systemie edukacji – wspierają dzieci, młodzież, nauczycieli i rodziców w zakresie rozwoju, diagnozy oraz terapii. Dlatego uwzględnienie ich w programie Cyfrowy Uczeń 2025–2029 ma ogromne znaczenie dla nowoczesnego kształcenia i równego dostępu do narzędzi cyfrowych. Wdrożenie nowych technologii w poradniach pozwala specjalistom skuteczniej prowadzić diagnozy, zajęcia terapeutyczne i konsultacje. Dzięki dofinansowaniu poradnie mogą unowocześnić swoją infrastrukturę oraz lepiej dostosować przestrzeń do potrzeb dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Poradnie mogą otrzymać środki finansowe na szeroki zakres działań związanych z cyfryzacją. W ramach programu Cyfrowy Uczeń możliwe jest m.in. na zakup sprzętu komputerowego i multimedialnego, laptopów, tabletów, monitorów interaktywnych, drukarek 3D, zestawów VR oraz innego wyposażenia wspierającego proces diagnozy i terapii. Zakup specjalistycznego oprogramowania, narzędzi diagnostycznych, programów wspomagających terapię dzieci, aplikacji edukacyjnych oraz systemów ułatwiających komunikację z rodzicami i szkołami. Szkolenia i rozwój kadry, systemy ułatwiające komunikację alternatywną (AAC) i wiele więcej.Dzięki tym działaniom poradnie psychologiczno-pedagogiczne mogą w pełni wykorzystać potencjał technologii w swojej codziennej pracy, zwiększając skuteczność diagnozy, terapii i wsparcia uczniów.



































































